Popular Post

hero image
Fashion

Storm in aw ame home away.

  • 01 Sep 2018
hero image
Fashion

Good ridre urants bid farewell.

  • 01 Sep 2018
hero image
Fashion

Nahan dow plays Lieral lership..

  • 01 Sep 2018
hero image
Travel

Weinstein pushs for dismissal.

  • 01 Sep 2018

LinkedIn vystavuje transgender uživatele cílenému obtěžování poté, co společnost tiše změnila politiku proti nenávistným projevům

  • redakce
  • 30.07.2025
LinkedIn vystavuje transgender uživatele cílenému obtěžování poté, co společnost tiše změnila politiku proti nenávistným projevům
LinkedIn, populární platforma pro profesionální networking, tiše odstranila explicitní ochranu pro transgender a nebílé uživatele ze svých pravidel pro nenávistné projevy v angličtině, čímž zopakovala postup, který je nyní známý zastáncům LGBTQ+ komunity a který sleduje rušení ochranných opatření pro obsah na hlavních platformách sociálních médií.

Změny, na které poprvé upozornila nezisková organizace Open Terms Archive a nezávisle je potvrdil server The Advocate, zahrnují úpravy Zásad pro profesionální komunitu LinkedIn, konkrétně sekcí „Nenávistný a hanlivý obsah“ a „Obtěžování a urážlivý obsah“. V obou případech byly zmínky o ochraně transgender osob a barevných lidí buď oslabeny, nebo zcela odstraněny.

Ještě před pondělím obsahovala stránka „Nenávistný a hanlivý obsah“ řádek výslovně zakazující „nesprávné pohlaví nebo pojmenování transgender osob“ jako příklad nenávistných projevů. Toto znění bylo nyní smazáno. Na stejné stránce se stále uvádí, že LinkedIn zakazuje obsah, který „útočí, ponižuje, zastrašuje, dehumanizuje, podněcuje nebo vyhrožuje nenávistí“ vůči jednotlivcům na základě charakteristik, jako je genderová identita a rasa. Nesprávné pohlaví a pojmenování, tedy termíny, které odkazují na úmyslné používání nesprávného jména nebo zájmen pro transgender osobu, již výslovně zakázány nejsou.

Společnost také upravila sekci „Obtěžování a urážlivý obsah“. V předchozí verzi LinkedIn jasně uvedl, že „obsah, který negativně cílí na ostatní na základě vrozených rysů, jako je rasa nebo genderová identita“, bude vymáhán podle jeho pravidel proti nenávistným projevům. Toto znění bylo nyní změněno tak, aby vylučovalo tyto specifické atributy a odkazovalo pouze na „vrozené rysy“ bez další definice. Stránka stále zakazuje chování, jako je doxxing, trolling a srovnávání lidí s nenávistnými skupinami, a obsahuje nový odkaz na „vnímané pohlaví“ v kontextu znevažování vzhledu, ale nezmiňuje transgenderovou identitu ani její projev.

LinkedIn, populární platforma pro profesionální networking, tiše odstranila explicitní ochranu pro transgender a nebílé uživatele ze svých pravidel proti nenávistným projevům v angličtině a opakuje tak postup, který je nyní známý zastáncům LGBTQ+, a který sleduje rušení ochranných opatření pro obsah na hlavních platformách sociálních médií.

Zůstaňte v obraze s nejnovějšími zprávami a politikou LGBTQ+. Přihlaste se k odběru e-mailového newsletteru The Advocate.
Změny, na které jako první upozornila nezisková organizace Open Terms Archive a nezávisle je potvrdil server The Advocate, zahrnují úpravy Zásad pro profesionální komunitu LinkedIn, konkrétně sekcí „Nenávistný a hanlivý obsah“ a „Obtěžování a urážlivý obsah“. V obou případech byly zmínky o ochraně transgender osob a barevných osob buď oslabeny, nebo zcela odstraněny.

Ještě před pondělím obsahovala stránka „Nenávistný a hanlivý obsah“ řádek výslovně zakazující „nesprávné pohlaví nebo pojmenování transgender osob“ jako příklad nenávistných projevů. Toto znění bylo nyní smazáno. Na stejné stránce se stále uvádí, že LinkedIn zakazuje obsah, který „útočí, ponižuje, zastrašuje, dehumanizuje, podněcuje nebo vyhrožuje nenávistí“ vůči jednotlivcům na základě charakteristik, jako je genderová identita a rasa. Nesprávné pohlaví a pojmenování, tedy termíny, které odkazují na úmyslné používání nesprávného jména nebo zájmen pro transgender osobu, již nejsou výslovně zakázány.

Související: Co by LGBTQ+ lidé měli vědět o nových pravidlech Meta
Společnost také upravila sekci „Obtěžování a urážlivý obsah“. V předchozí verzi LinkedIn jasně uvedl, že „obsah, který negativně cílí na ostatní na základě vrozených rysů, jako je rasa nebo genderová identita“, bude vymáhán podle pravidel pro nenávistné projevy. Toto znění bylo nyní změněno tak, aby vylučovalo tyto specifické atributy, a odkazovalo pouze na „vrozené rysy“ bez další definice. Stránka stále zakazuje chování, jako je doxxing, trolling a srovnávání lidí s nenávistnými skupinami, a obsahuje nový odkaz na „vnímané pohlaví“ v kontextu znevažování vzhledu, ale nezmiňuje transgenderovou identitu ani projev.

Trendové články
Archivované verze ukazují, že smazaný jazyk byl na webu stále aktivní ještě v pondělí a platil nejméně od dubna 2023. Úpravy nebyly doprovázeny žádným oznámením a nejsou ani promítnuty do blogu Důvěra a bezpečnost LinkedInu ani do jiných kanálů transparentnosti.

Na dotaz od The Advocate mluvčí LinkedInu zpočátku obhajoval postoj platformy proti zneužívání na základě identity a tvrdil, že „naše zásady pravidelně aktualizujeme. Osobní útoky, zastrašování nebo nenávistné projevy vůči komukoli na základě jeho identity, včetně nesprávného pohlaví, porušují naše zásady týkající se obtěžování a nejsou na naší platformě povoleny.“

O necelou hodinu později společnost požádala o revizi tohoto prohlášení, odstranění fráze „nenávistné projevy“ a namísto toho zohlednění nového znění zásad: „Osobní útoky nebo zastrašování vůči komukoli na základě jeho identity, včetně nesprávného pohlaví, porušují naše zásady týkající se obtěžování a nejsou na naší platformě povoleny.“

Na otázku, zda nové znění LinkedInu umožňuje, aby určité formy dehumanizujícího nebo nenávistného jazyka zůstaly bez povšimnutí, druhý mluvčí společnosti odpověděl „ani jedno“ a poukázal na stránku LinkedInu „Nenávistný a hanlivý obsah“.

Změny LinkedInu přicházejí v době, kdy Trumpova administrativa pokračuje v plném omezování práv LGBTQ+. Během několika hodin po jeho druhé inauguraci v lednu prezident Donald Trump podepsal výkonný příkaz, který nařizuje všem federálním agenturám, aby definovaly pohlaví a gender na základě přiřazení k narození. Od té doby federální ministerstva zrušila ochranu trans lidí ve zdravotnictví, vzdělávání, armádě a imigračních službách.

Nezisková organizace GLAAD, která se zabývá mediálními aktivitami LGBTQ+, tento krok odsoudila jako „zjevný posun proti LGBTQ+“, který odráží znepokojivý vývoj v Meta a YouTube pod vlivem regulačního a politického tlaku druhé Trumpovy administrativy. Revize odstraňuje klíčovou jasnost v době, kdy narůstá cílené zneužívání transgender osob.

„Je to nejnovější v znepokojivém trendu,“ řekl mluvčí GLAAD listu The Advocate. „Po Meta a YouTube z počátku tohoto roku se další společnost sociálních médií rozhodla přijmout zbabělé obchodní praktiky, aby se pokusila uklidnit politické ideology namířené proti LGBTQ na úkor bezpečnosti uživatelů.“

Podle Indexu bezpečnosti sociálních médií GLAAD z roku 2025, který byl zveřejněn v květnu, hlavní technologické platformy selhávají v oblasti uživatelů LGBTQ+ a v některých případech je dokonce aktivně ohrožují. Zpráva, která nezahrnovala LinkedIn, ukazuje, že ochrana LGBTQ+ osob online se v uplynulém roce dramaticky zhoršila, zejména na platformách vlastněných společnostmi Meta a Google. Každá ze společností, které se zúčastnily průzkumu, obdržela hodnocení „neprospěl“, přičemž TikTok dosáhl nejvyššího skóre, pouhých 56 ze 100, a X (dříve Twitter) nejnižšího, 30.

„Cílené nesprávné pohlaví a pojmenování patří mezi nejčastější a nejzákeřnější formy online nenávisti vůči trans osobám,“ uvedl mluvčí GLAAD.

Zrušení politiky na LinkedInu úzce odráží oblouk změn v Meta, mateřské společnosti Instagramu, Facebooku a Threads. V lednu server The Advocate informoval, že Meta přepracovala svá pravidla pro „nenávistné chování“ a povoluje příspěvky, které by dříve byly zakázány, pokud by byly prezentovány jako „politický nebo náboženský“ diskurz. Nová pravidla společnosti výslovně povolují obsah vylučující transsexuální a homosexuální osoby z toalet, sportu a zaměstnání, a dokonce povolují obsah zobrazující LGBTQ+ identity jako „abnormální“ nebo duševně nemocné.

V dubnu server The Advocate informoval, že YouTube ze svých pravidel pro nenávistné projevy odstranil „genderovou identitu a projev“. Společnost toto odstranění označila za „kopírovanou úpravu“, ale nikdy neobnovila text ani nevysvětlila důvod.
 

„Vzhledem k tomu, že transgenderové a nebinární osoby čelí stupňujícím se útokům a extrémně dehumanizující rétorice zprava, včetně politických vůdců a vládních agentur, mají platformy sociálních médií jasnou odpovědnost za dodržování základních ochranných opatření,“ uvedl mluvčí GLAAD. „LinkedIn se místo toho připojuje k krajně pravicovému Projektu 2025, který vyzývá k cílení na ‚bojovníky probuzené kultury… počínaje odstraněním pojmů sexuální orientace a genderová identita…‘“

Microsoft, který vlastní LinkedIn, ve výročních zprávách a veřejných kampaních prominentně propaguje svůj závazek k diverzitě, rovnosti a inkluzi. Jeho Zpráva o globální diverzitě a inkluzi za rok 2024 uvádí: „Dejte každému člověku a každé organizaci na planetě prostor k dosažení více.“ Ředitel pro diverzitu společnosti zdůrazňuje důležitost vytvoření „prosperující organizace“ zakořeněné v „odlišných perspektivách“ a inkluzivním chování.

Když The Advocate původně požádal Microsoft o komentář k odstranění transgenderových ochranných opatření ze strany LinkedInu, společnost na otázky neodpověděla. Mluvčí potvrdil, že se „této záležitostí zabývají“. Mluvčí později poukázal na odpověď LinkedInu a řekl: „Microsoft nemá co dalšího sdílet.“

„Zásady proti nenávistným projevům jsou odrazem hodnot společnosti,“ řekl mluvčí GLAAD deníku The Advocate. „Pokud se LinkedIn domnívá, že transgender a nebinární osoby by měly být chráněny před nenávistí a obtěžováním, měly by to jasně uvést, aniž by se uchylovaly k matoucí dvojznačnosti.“

 

Zdroj: Advocate.com

Přečíst článek