Po úspěšném průběhu v Brně skončil dnes v pražském kině Aero třetí ročník českého gay a lesbického filmového festivalu. Po názvem Mezipatra nabídl 35 titulů celovečerních hraných snímků i dokumentů. Třetina z nich byla o víkendu promítnuta v Aeru, kde pořadatelé z občanského sdružení STUD Brno udělili na základě hlasování brněnského publika nejlepším filmům ceny diváků. V Praze i v Brně festival navštívilo na 4500 diváků. "Ve světě se podobných přehlídek koná kolem 150. Tu českou jsme založili jako reakci na to, že i u nás chybí gayům a lesbám všechno to, co jako naprosto samozřejmé bere většinová společnost - filmové odrazy našich životů, které jsou občas v něčem specifické. Od dětství na filmovém plátně sledujeme příběhy mužů a žen a jejich vzájemných vztahů, aniž by nás někdo připravoval na to, že stejné příběhy se mohou týkat také mužů, kteří budou žít s muži, a žen, které budou žít s ženami," řekl ČTK Pavel Štébl z občanského sdružení STUD. Po úspěšném průběhu v Brně skončil dnes v pražském kině Aero třetí ročník českého gay a lesbického filmového festivalu. Po názvem Mezipatra nabídl 35 titulů celovečerních hraných snímků i dokumentů. Třetina z nich byla o víkendu promítnuta v Aeru, kde pořadatelé z občanského sdružení STUD Brno udělili na základě hlasování brněnského publika nejlepším filmům ceny diváků. V Praze i v Brně festival navštívilo na 4500 diváků. "Ve světě se podobných přehlídek koná kolem 150. Tu českou jsme založili jako reakci na to, že i u nás chybí gayům a lesbám všechno to, co jako naprosto samozřejmé bere většinová společnost - filmové odrazy našich životů, které jsou občas v něčem specifické. Od dětství na filmovém plátně sledujeme příběhy mužů a žen a jejich vzájemných vztahů, aniž by nás někdo připravoval na to, že stejné příběhy se mohou týkat také mužů, kteří budou žít s muži, a žen, které budou žít s ženami," řekl ČTK Pavel Štébl z občanského sdružení STUD. Jediným kritériem festivalové dramaturgie je, aby šlo o díla kvalitní, která by pokud možno odrážela svět homosexuálů v co nejširším záběru. Přitom hranice homosexuálního filmu jsou podle Štébla pohyblivé a někdy nejasné. Důležitá pro výběr proto není doba, kdy ten který snímek vznikl. Pořadatelé mají přehled o tom, jaké filmy vznikají ve světě, a vybírají i starší díla. Inspirují se například na přehlídce Jeden svět či v jedné ze sekcí Febiofestu. "Našimi diváky jsou především mladí lidé se zájmem o kvalitní filmy. Festival je otevřen všem lidem bez ohledu na jejich pohlaví, věk, rasu, náboženské přesvědčení a sexuální orientaci," dodal Štébl, který za hlavní téma této přehlídky označil intoleranci. Název Mezipatra je pojmenováním prostorů setkávání různých kultur a životních stylů.