Bývalé strážní věže na železné oponě, která po čtyři desetiletí po druhé světové válce dělila Evropu, jsou již dávno zbourané a Evropa se nachází těsně před opětovným sjednocením. Jak moc se vzájemně oddálily země Západu a Východu líčí ve společné reportáži týdeníky The Times a Wprost. Bývalé strážní věže na železné oponě, která po čtyři desetiletí po druhé světové válce dělila Evropu, jsou již dávno zbourané a Evropa se nachází těsně před opětovným sjednocením. Jak moc se vzájemně oddálily země Západu a Východu líčí ve společné reportáži týdeníky The Times a Wprost. "Němci domů", napsal někdo barvou na dřevěnou desku a přibil na strom vedle cesty. V zádech německé město Schönberg, kolona aut s německými poznávacími značkami se vleče do největšího bordelu současné Evropy. Obyvatelé českého městečka Cheb, vzdáleného jen několik kilometrů od hranice, nevěří už v nic; v levici, v pravici, ani v Boha. Byli by šťastní, kdyby železná opona znovu spadla a zůstala tak už navždy. Říká se jim "streetworkers", tedy uliční pracanti. Nedbají na polední žár a při hlavní silnici mávají na automobily. Je to první obrázek, který se naskytne každému, kdo překročí německo- českou hranici. Modrý banán, Las Palmas, Lucy - reklam klubů rozkoše je více než obchodů. Cheb se nachází pouhých 11 kilometrů od nejbohatší země Evropské unie. Hostili v něm Goetha a Schillera. Němci sem ale nepřijíždějí hledat domy klasiků, nebo kostel z dvanáctého století. O příčinách jejich zájmu o Cheb svědčí dva údaje: 34.000 obyvatel a 98 nevěstinců. Sexuální služby poskytují především Češky a Slovenky, občas Ukrajinky nebo Romky."Cheb je upadlé město. Nikdo tu ničemu nevěří," říká polský student teologie, který je v tamním kostele na praxi. Na polední mši je jen několik starších osob. Na hodiny náboženství dochází 30 dětí a katolíků je ve městě možná tři stovky, dodává kněz Filip Lobkovic. "Dokonce zdejší Romové ztratili morálku. Kdysi, když Rom odcházel do vězení, nařizoval ženě, aby mu v kostele slíbila věrnost. Nyní jí přikazuje, aby šlapala chodník," dodává. V podvečer pouze krátká projížďka po městě stačí k navázání kontaktu s "ochráncem". Ukazuje mladou dívku, kterou drží za předloktí. Nedaleko hlavního nádraží pak přibíhá k autu hoch. "Mädchen, Jungen?" nabízí. Cathrin Schauerová z projektu Karo otevřeně kritizuje morálku českých služeb. Sama prostitutkám rozdává kondomy a letáky. Pomáhá jim rovněž skončit s prostitucí. Vedení města jí prý nijak nepodporuje. "Situace je katastrofální," říká. Cheb je podle ní známý mezi evropskými pedofily. "Příznivci sexu s dětmi se tu dorozumívají speciálním kódem: modré záclony, medvídci nebo jiné hračky znamenají, že je možné se ptát na chlapce, růžové na děvčátka," dodává. Název města Cheb zazněl mimo jiné během procesu belgického pedofila Marca Dutroux. Před soudem stanul rovněž obyvatel spolkové země Sasko, kterému soudce prokázal zneužití 33 dětí. Mezi důkazy figurovaly rovněž perverzní snímky devítiletých dívek. Česká policie registruje ročně na 500 případů nucení nezletilých k prostituci. Schauerová ale soudí, že nezjištěných je mnohonásobně více. Chebští úředníci ale tvrdí, že nic mimořádného se neděje. Neoficiálně pak vinu za morální úpadek města dávají Němcům. "Bez poptávky by nebyla nabídka," říkají. Cheb ale není výjimkou; bordely i pouliční prostitutky jsou k vidění podél celé české hranice. Na české hranici vydělávají všichni. Od prostitutek přes majitele restaurací a hotelů až po finanční úřady. Češi se ale cítí pokořeni. Na němčinu reagují s nechutí. Cheb dělí od hranice s Evropskou unií pouze 15 minut jízdy osobním vozem. Tak blízko a tak daleko.