Emilia Pérez režiséra Jacquesa Audiarda je odvážnou výpovědí na pomezí thrilleru, muzikálu a kriminálního dramatu. Film sleduje příběh právničky Rity (Zoe Saldana), která přijímá neobvyklý případ – pomoci šéfovi drogového kartelu Manitasovi (Karla Sofía Gascón) „zmizet“ a znovu se narodit jako žena, v níž se celý život cítil. Audiardův přístup vychází z jeho vlastního operního libreta a přenáší ho do syrové reality mexických ulic, kde kontrastuje rytmus choreografií s prudkostí zločinu v jedné vizuálně bohaté stopáži
Karla Sofía Gascón předvádí ve své životní roli emocionálně silný výkon, který jí vynesl Zlatý glóbus i rekordních 13 nominací na ceny Akademie Zoe Saldana jako Rita poskytuje příběhu lidský rozměr, přičemž její interakce s Gascón jsou nabité napětím i něžnou empatií. Selena Gomez ve vedlejší roli dokáže film obohatit o nečekanou lehkost, když svou postavu využívá k odlehčení tvrdých dramatických zvratů. Kamera Paula Guilhauma i střih Juliette Welfling propůjčují snímku pulzující rytmus, zatímco hudba Clémenta Ducola a písně Camille dodávají každé scéně divadelní rozměr.
Na druhou stranu se film místy topí ve svých vlastních nárocích – střídání žánrům, které oscilují mezi pomalými pasážemi meditace o identitě a rychlými dramatickými výbuchy, může některé diváky zmást. Česká recenze hovoří o “artové telenovele s odvahou inovovat“ a upozorňuje, že klišé mexického dramatu jsou zároveň vědomou poetickou vrstvou snímku. Některé LGBTQ komunity kritizovaly stereotypní zobrazení trans lidí a kulturní zjednodušení mexického prostředí.